Wij worden assistent reisleiders! PDF Afdrukken E-mail
Wij worden assistent bedrijfsleiders
Van Koroni gingen we naar Olympia en wij moesten achter Bert aanrijden. Bert blijkt een stevige rijder te zijn. Voor mijn doen reden we pittig door, we zaten nooit onder de toegestane snelheid, maar wel af en toe er boven. Bert is toch meer gewend om snel van a naar b te rijden en wij zijn echte toeristen, die rond kijken als er iets te zien is. Het ging overigens best goed, maar ieder heeft zijn eigen rijstijl.
Onderweg kwamen we bij een wegomleiding en toen moesten we even door een hele drukke straat. Een geparkeerde vrachtauto veroorzaakte een hele opstopping en ook wij reden vast. Maar zoals altijd werd het na verloop van tijd weer opgelost en konden wij onze weg vervolgen. Halverwege onze tocht gingen we naar de Lidl en dronken we koffie met een lekkere koek er bij en daarna door naar camping Alphios in Olympia. De gastvrouw ontving Bert en Lies uiterst vriendelijk en wees onze 14 plaatsen aan. Bert wist meteen welke plaats hij zou nemen en toen mochten wij dus kiezen. Plaats nummer 5 leek mij wel iets, maar ik moest uitproberen of de schotel uit kon. En ja hoor, na enkele keren verzetten hadden we beeld en konden wij heerlijk in het zwembad duiken.
Om 15 uur mochten de andere medereizigers zich op de camping melden en dat gebeurde ook. Ria liet ze een nummertje trekken en wij zorgden dat ieder op zijn plaats kwam. De een was tevreden en de ander iets minder. 6 van de 14 equipes hebben nu tv waaronder dus de leider Bert en wij. Wel fijn, want we staan hier 3 dagen.
Om 17 uur zat iedereen aan de borrel en werd er weer het nodige be- en afgesproken.
De andere morgen vertrokken wij om 10 uur te voet naar de opgravingen in Olympia. Bert en Lies zetten ons bij de ingang af en vervolgden toen hun eigen weg.
Wij hebben een kijkje genomen in de oude stad Olympia  en ook gezien waar de eerste olympische spelen werden gehouden en waar nu nog jaarlijks de vlam wordt ontstoken. Daarna hebben we eerst het prachtige archeologische museum bezocht en het museum over het ontstaan en de geschiedenis van de olympische spelen. Was echt de moeite waard. We maakten ook nog kennis met Pierre de Coubertin, de grondlegger van de moderne olympische spelen, van wie de uitspraak is: Meedoen is belangrijker dan winnen. En dat gaat nog steeds op.
Na het bezoek aan het oude Olympia zijn we het nieuwe Olympia ingegaan. Daar werden de nodige inkopen gedaan en flink gehandeld. Jos en ik kochten ieder twee mooie Griekse blouses tegen een bodemprijs.
Terug op de camping zijn we nog zeer goed bezig geweest door met een groepje wentelteefjes te bakken, waardoor al het oude brood werd opgemaakt en het smaakte nog heerlijk ook.
Morgen hebben we nog een bijzondere laatste dag hier in Griekenland. Bert en Lies hadden nog wat geld in het potje zitten en daarom kunnen we morgen nog een honingboerderij bezoeken, een lunch gebruiken en als klap op de vuurpijl ons laatste happy hour.