Van Mystras naar Koroni PDF Afdrukken E-mail
Van Mystras naar Koroni
Dit is denk ik onze mooiste rit geweest. We reden dwars door het gebergte met steeds een ver uitzicht. We bleven maar stijgen en op een gegeven moment zaten we boven de 1200 m. Volgens mij is dit ook de eerste keer dat we zo hoog waren. Ik wilde tanken voor we aan de bergetappe begonnen, maar de pomp stond aan de verkeerde kant van de weg. Ik zei, geen probleem. We kunnen nog 400 km. Al klimmend kreeg Ria het toch wel erg benauwd, want de meter liep snel terug en na een 30 km gereden te hebben konden we nog maar 165 km. Dat ging dus hard terug, maar gelukkig begon toen de afdaling met gevolg dat de meter weer op liep. De afdaling was vrij steil, dus we hadden steeds flinke scherpe bochten. Wat dat betreft stijg ik toch liever.
In Koronie hadden we weer een terrassencamping. Wij stonden het laagst, hetgeen betekende dat we geen tv hadden. Na afloop van de plaatsing had Bert nog 4 plaatsen met tv over, maar dat was boven en pal in de zon, dus geen keuze voor ons. Jos en Ruurd wilden wel en zij wilden zo snel verplaatsen, dat er een bumper kraakte tegen de opstaande rand van de plaats. Ook weer jammer, maar het gebeurt telkens weer. Duktape er op en weer verder.
Savonds hadden we een diner in het restaurant bij het zwembad. Erg sfeervol. We aten deze keer mouzaka, erg lekker. Een soort pasta, die ik overigens zelf nooit zou kiezen, omdat ik eerder voor vlees ga. Ruim 10 jaar geleden waren wij hier ook en toen hebben we hier ook met Annie en Henk gegeten. Ik stuurde Annie een foto van het restaurant en zij wist meteen waar wij waren.
Smorgens om 10 uur konden we met Bert en Lies gaan wandelen. Met Lies het stadje in en met Bert naar de burcht. Koroni is een prachtig vissersplaatsje met een oude burcht in de punt van de Pelopenesus.
Wij gingen mee de burcht op. Eerst liepen we over de boulevard, waar juist een vissersbootje binnen kwam. De vangst was maar mager. Daarna beklommen we de straatjes naar de burcht. In een van de straatjes was een visser zijn net aan het boeten, dus daar moesten we een beetje springen.
De burcht is prachtig. Er staan nog diverse kerken en er is ook nog een nonnenklooster. De twee nonnetjes waren erg vriendelijk en probeerden ons uiteraard ook wat te verkopen uit hun winkeltje. Boven op de burcht hadden we een prachtig uitzicht over het stadje en over de haven en de zee. Erg mooie plaatjes.
Beneden troffen we de rest van het gezelschap weer en hebben we heerlijk op het terras in de schaduw gezeten. Het is hier elke dag bloedheet, dus we zijn blij met schaduw.
Op de camping gekomen zijn we  in het zwembad gedoken en ik heb daar ook een flinke dut gedaan. Na het eten hebben we weer 20 spellen gebridged met Jan en Ria. Deze keer ging er weer veel down, maar per saldo werden er meer spellen gehaald dan vorige keer. Was weer gezellig.
We zijn op tijd naar bed gegaan, want morgen zijn wij assistent-leiders en moeten we als eerste aan rijden met Bert en Lies.
Op de volgende camping in Olympia moeten wij  de deelnemers een lotje voor de plaats laten trekken en zorgen dat ze op hun plaats komen te staan. Wij mogen zelf een plaats kiezen deze keer, dus dan zullen we wel tv hebben. We blijven 3 dagen in Olympia, zodat dat zeker de moeite waard is!! De ontvangst van de tv blijft een grote rol spelen hoewel we bijna geen tijd hebben om er naar te kijken!!