Een muzikale nacht PDF Afdrukken E-mail
Een zeer muzikale nacht en daarna verder naar Delphi.
Overal op de camping hing aangekondigd, dat er in het dorp een feestdag was en dat er savonds mogelijk overlast van de muziek zou zijn. Het kwam helemaal uit. De muziek ging door tot 6 uur smorgens en om 7 uur begon het weer opnieuw. We hebben er van genoten, maar desondanks hadden wij toch goed geslapen.
Iedereen ging weer vroeg op pad. Wij als een van de laatsten. Er moest flink gemanoeuvreerd worden om van de terrassencamping te komen en helaas raakte ik met de treeplank de wortel van een boom. Ik was zo gefixeerd op een paaltje links van mij en de muur recht voor mij, dat ik niet zag dat er ook nog een stuk boom omhoog stak. Helaas.
De volgende bestemming was Delphi via Thermopylee. We reden eerst via de tolweg. Het systeem is niet te volgen. Eerst 4,50 daarna 8,50 en toen weer 4,75. Puur willekeur. We konden de tolweg tot Thermopylee volgen en daar was een thermaal bad. Iedereen stopte er maar niet iedereen ging er in. Het was een dikke, hete waterstraal uit de bergen en het stonk er enorm naar de zwavel. Ik ging er uiteraard wel in. Het water was bloedheet en de stenen waren erg glad. Aan de ene kant kon je in een warme put en aan de andere kant kon je via een stuk touw onder een flinke waterval lopen en gaan staan. Het was een zeer grote straal en die kletterde hard op mijn rug. Heerlijk om weer even mee te maken.
Van Annerieke hadden we gehoord, dat er vlakbij ook een museum was, waar de slag om Thermopylee werd uitgebeeld. Aangezien ik dat vroeger op school zo vaak heb moeten lezen in Herodus, moest ik dat zien. Het was een leuke video, waarin de slag op een simpele manier werd weergegeven. Daarnaast waren er tablos waar je alles nog een aan kon klikken. Prachtig om te zien hoe die Griekse krijgers toen al aangekleed waren en voorzien van allerlei attributen .
Daarna gingen we door de bergen rijden, een mooie, maar kronkelige weg. Toen we nabij Delphi kwamen daalden we af en ik dacht, dan ligt Delphi in een dal, maar neen hoor, we gingen weer omhoog en Delphi ligt dus op een behoorlijke hoogte. Wij kwamen al laatste op camping Appollion aan en hoefden geen nummertje meer te trekken voor onze plaats. Alleen nr. 5 was nog vrij. En daar stonden we prachtig met uitzicht op een heel mooi dal.
Anneke en Jos waren onze buren en daar hebben we eerst even een drankje gedaan.
Er was afgesproken dat we om 17 uur gezamenlijk zouden barbecuen en dat werd erg gezellig. Bert en Lies zorgden voor de drank.
Na de bbq nog even op internet, maar helaas viel die rond 22,30 uur uit en toen was het afgelopen met de pret, dus maar weer vroeg naar bed. We hebben heerlijk geslapen.
Smorgens scheen de zon al weer volop en om 10 uur zijn we gezamenlijk richting Delphi en de opgravingen gewandeld. Alles zag er nog net zo uit als toen wij hier eerder waren, dus zijn wij in het stadje lekker koffie gaan drinken met Anneke en Jos. Eerst cappuccino en americano en daarna nog een frappe en dat is lekkere ijskoffie. Vanaf ons terras hadden we een prachtig uitzicht op het dal dat vol staat met olijfbomen en in de verte zagen we ook de Korinthische golf. Helaas was het een beetje heiig en dat is het hier eigenlijk steeds nog geweest.
Op de terugweg hebben we nog wat amandelen geraapt, want die bomen staan hier ook overal. Na de middag doken we in het zwembad op de camping en om 19 uur ging de vaste groep weer naar het restaurant en ging Ria ons potje koken. Gebakken aardappeltjes met zalm en sla, ook heerlijk.
Morgen trekken we verder door de bergen en dan gaan we naar Athene.