We zijn weer in de Pilleon en drijven lekker in zee PDF Afdrukken E-mail
En we kunnen weer in zee zwemmen
We mochten niet voor 13 uur op camping Sikia in Kato Gatzea aangekomen, dus we hadden alle tijd. Voor we vertrokken heb ik nog even de hele camper gewassen, omdat we toch dicht bij het toiletgebouw stonden. Het was ook weer nodig. Als je begint, zie je dat er een hele stoflaag over ligt.
De planning was om 10 uur te vertrekken, maar dat haalden we niet. Wederom was bijna iedereen weg. De rit naar de volgende camping was gedeeltelijk door het binnenland en dan zie je dat het daar nog wel armoetroef is. Ook veel zwerfvuil onderweg.
Onze camping ligt ongeveer 15 km voorbij de stad Volos. In het plaatsje voor we bij de camping waren zou nog een Lidl zijn en daar moesten we boodschappen doen. Helaas, de Lidl vonden we niet, maar wel een andere supermarkt en dat was ook ok.
Camping Sikia kennen we al. Het is een prachtige terrassencamping aan zee gelegen. Er is een goed restaurant en dat is voor onze leider en zijn vrouw erg belangrijk, want zij gaan iedere dag uit eten en met hen meerdere mensen uit ons gezelschap. Ria vindt het leuk om zelf te koken, dus eten wij meestal "thuis". Maar goed, ieder mag doen wat hij wil. Verder hebben we een ontzettend leuk strandje. Je stapt er zo de zee in en dan kun je lekker drijven op het zoute water. Ik denk dat de temperatuur van het water wel 30 graden is. Om 15 uur was iedereen op de camping en om 16 uur lagen we met zijn allen in de zee. Heel gezellig. Om 17 uur hadden we weer een borrel en dat wordt er heel wat besproken.
Morgen gaan we met de bus over het eiland Pillion rijden en overmorgen hebben we savonds gezamenlijk een diner en daarna een folkloristische Griekse avond. Dus moeten we dan de sirtaki weer dansen. Wij verheugen ons er weer op.
Daags daarna hebben we hier nog een vrije dag om te genieten van de rust en het strand en dan gaan we verder richting Delphi.