We zijn in Griekenland PDF Afdrukken E-mail
We zijn in Griekenland
Wij reden deze keer als eerste weg van de camping omdat we niet mee gingen naar de graftombes. Het was een leuke rit door de bergen, daarna een stukje tolweg, waarvoor we 2,40 moesten betalen en toen weer een prachtig stuk door de bergen.
Eerst moesten we stoppen omdat er een kudde geiten overstak en later zagen we borden waar op stond, dat we uit moesten kijken voor beren, maar die hebben we niet gezien. Vroeger zagen we hier nog boertjes met paard en wagen, maar dat is niet meer. Wel zagen we tractoren met op de aanhangwagen nog de hele familie om naar het werk op de akkers te gaan. Rond het middaguur zijn we op een terras gaan zitten en hebben we lekker gelunched. We zagen diverse medereizigers langs komen.
Na de lunch zijn we doorgereden naar Kastraki en daar hebben we bij de Lidl weer de nodige inkopen gedaan.
Daarna naar camping Vrachos, waar we al twee keer eerder zijn geweest. Het is een leuke camping met een mooi zwembad, goede voorzieningen en een prachtige uitvalsbasis om de Meteorakloosters te bezoeken en dat gaan wij morgen dan ook doen met de groep.
Als je in het dorp Kastraki aan komt zie je in één keer erg grote, hoge rotsblokken met daar boven op kloosters. In totaal zijn er 12. Ongelooflijk hoe ze vroeger die kloosters op die hoogte hebben kunnen bouwen.
Niet iedereen ging mee met de bus, want om te kloosters te bezoeken moet je ook nog vele trapjes op, maar wij kunnen dat gelukkig nog wel. Bij het eerste klooster moesten we volgens Gwen 319 trappen op. Het duurde lang, maar het ging goed. We liepen in kolonne naar boven. Een bezoek aan zo'n klooster is prachtig. Je ziet hoe ze daar vroeger leefden en welke pracht er is, met name in de kapel. We zagen ook het kamertje met doodskoppen van de gestorven paters. Na het bezoek aan het eerste klooster gingen we gezamenlijk te voet ook nog naar een ander klooster. Prachtig en steeds kijk je in de hoogte naar de rotsgeberten, waar ook weer kloosters op staan. We gingen rond het middaguur met de bus naar beneden en toen hoorden we dat de pechvogels, Wim en Klaasje ook weer bijna op de camping waren. Ze kwamen ongeveer tegelijk met ons aan, maar waren erg vermoeid van de rit.
Bert laste een happy hour in, zodat Wim zijn verhaal maar één keer hoefde te vertellen. Het was een heel verhaal, de distributieketting was gebroken en dan moeten ze zowat de gehele motor slopen. De reparatie had twee dagen geduurd en meer dan 3000 euro gekost. De man van de garage volgde hen nog wel 100 km om zeker te weten dat de camper goed gemaakt was. Gelukkig waren Wim en Klaasje blij, dat het weer gemaakt was, maar vooral dat ze weer bij de groep waren.
Zondags hadden we een rustdag. Heerlijk. Er is een prachtig zwembad op de camping, we zijn met een ander echtpaar nog naar het stadje gegaan, hebben met een groot gedeelte van de groep nog een borreltje gedronken en zijn toen met 18 personen in het restaurant van de camping gaan eten. Wij hadden mix grill. 28 euro voor twee personen met een halve liter wijn er bij.
Morgen trekken we verder naar een camping aan zee in de buurt van Volos en daar blijven we ook weer 4 dagen.