Ons leukste strandje PDF Afdrukken E-mail
Ons leukste strandje
Vanaf Valencia zouden we nog één keer aan het strand gaan staan en dan moeten w huiswaarts. We hadden de keuze. In Peniscola hebben we eerder op de camping gestaan en daarna komt de Ebro-delta, waar het ook goed toeven is.
Maar al zoekende vonden we nog iets verderop het plaatsje, Sant Jordi d'Alfama. Dit plaatsje ligt aan zee, Maar je moet wel over of onder de tolweg door, die hier vlak langs zee loopt, om er te komen.
We moesten eerst door Valencia, maar dat wisten we al en dat valt wel mee. Daarna zouden we heel lang de N 340 kunnen volgen en dat was een verrassing. Deze weg is de laatste jaren aanzienlijk verbeterd. Vroeger kwam je door alle kustplaatsen, maar nu ga je daar bijna steeds om heen en kun je dus goed door rijden. Wij kwamen al iets na het middaguur in de buurt van Sant Jordi en daar moesten we de N 340 verlaten. Het werd een gekronkel, maar uiteindelijk gingen we via een smalle doorgang onder de tolweg en de spoorlijn door. Aan het einde van de derde tunnel was er alleen maar een weggetje, vrij steil omhoog. Ik schat 20%. Even slikken. Toen ik aan wilde zetten zag ik plotseling een bulldozer de hoek om komen, dus maar even wachten. Gelukkig, dat we die niet op het weggetje naar boven tegen kwamen, want dat zou niet gegaan hebben. Toen de bulldozer ons gepasseerd was en de tunnel in ging, ben ik aan gereden. Dat ging goed totdat we bijna boven waren. Toen kwam er een auto naar beneden en die wachtte niet, maar reed door, dus stopte ik. In zo'n situatie blijf ik gewoon stil staan totdat die auto ons voorbij is. Toen hij halverwege ons was, stopte hij en verwachtte, dat ik wel door zou rijden, dus niet. Ik bleef gewoon staan. Hij reed daarna stapvoets verder en kon precies langs ons heen, maar ook niet meer dan dat. Maar ik zeg altijd, laat ze maar tegen mij aan rijden als ik stil sta, maar ik rij niet aan, dan moeten ze maar wachten.
Het liep dus allemaal weer goed af en na wat zoeken kwamen we op de camperplaats. Het was een verhard terrein, waar al een camper stond. Toen ik er uit ging, keek ik al meteen op zee en via een mooie afgang konden wij bij een prachtig strandje komen. We hebben eerst even de buurt verkend. Er staan niets dan zeer luxe huizen en iets verderop was een haventje, waar het ook allemaal even luxe was. In de omgeving zijn meerdere kleine strandjes. Het ziet er ook allemaal erg verzorgd uit.
Terug bij de camper hebben we de zwemkleding aan getrokken en zijn we afgedaald naar ons strandje. Fantastisch. Mooi in een baai gelegen. Ik heb er heerlijk gezwommen. Op het strandje was het gezellig druk en iedereen vermaakte zich erg goed. De douche was zelfs erg warm en dus heerlijk om te nemen na het zwemmen in zee. Het bleek dus een goede keuze te zijn om hier naar toe te gaan, want dit is toch het mooiste strandje van deze vakantie.
Inmiddels zijn er nog 4 campers bijgekomen, waarvan 3 Nederlandse. Je ziet ze ook overal. Morgen gaan we naar een camperplaats ergens in de buurt van de grens met Frankrijk.