Op bezoek bij Saskia en John in Cuesta Blanca PDF Afdrukken E-mail
Op bezoek bij Saskia en John in Cuesta Blanca
Inderdaad smorgens was het markt en de gele mannen kwamen weer om de auto's een parkeerplaats aan te wijzen en geld te innen. Om 06.00 uur begon men al met het opbouwen van de markt en dat kon ik allemaal goed volgen. Voordat wij naar de markt gingen heb ik eerst de camper nog verzet naar een plaats achteraan op de parkeerplaats om zeker te weten, dat we weg zouden kunnen.
De markt was zoals verwacht, heel veel kleding en groenten en fruit. Wij hebben de nodige groenten gekocht en ook heerlijke kersen, 2,50 per kilo.
Ria keek op haar gemak naar al die kleding, maar ik had het zo gezien . Ik had savonds nog wel een paar mooie schoenen gezien in een winkel aan de boulevard en ik ben die maar op gaan halen. Echte Wisconsin van Salvador Artesano.
Rond het middaguur zijn we aangereden en konden we weer de Middellandse zeeroute volgen. Na Almería verdwenen ook de plastic kassen en kregen we een ander landschap. Eerst veel rotsen en langzaam ging dat over in vruchtbaar gebied met veel sinasappel- en citroenbomen.
We hadden overwogen waar we naar toe zouden gaan: Carboneras, Mojacar, Aquilas of Totana, maar uiteindelijk hadden we toch gekozen om door te rijden richting Cartagena. Die streek leek ons wel bijzonder.
De laatste 10 km naar ons adres ging over slechte weg, maar het was een prachtig, afwisselend landschap. We zagen allerlei soort vruchtenbomen, maar met name amandelbomen. Ze zijn nu nog groen, maar kunnen in augustus geoogst worden.
Saskia en John hebben een jaar geleden hier een woning met een grote boomgaard gekocht, waar zij een camperplaats willen gaan houden. De vergunning is nog niet rond, maar er mogen nu 5 campers staan. Er stonden er twee toen wij wij aan kwamen. Wij werden erg gastvrij ontvangen. Alle voorzieningen zijn aanwezig en er is een zwembad. De temperatuur van het water is 26 graden. Lekker dus.
We kregen van Saskia een pakje met informatie en daar zat ook een fietsroute van 15 km bij. Die hebben wij meteen maar gedaan en daar hebben we geen spijt van. Saskia en John wonen in een natuurgebied. Geweldig. Wij zagen oude steengroeven, een prachtig aquaduct een uitzicht over een zeer uitgestrekt gebied en we kwamen in drie dorpjes. In het eerste dorpje was nog een echt ouderwets cafeetje, waar we heerlijk wat gedronken hebben. In het andere dorp is Bar Ana. Geweldig. Een dorpswinkel, herberg en restaurant. Wij hebben er heerlijke koffie gedronken en brood en ham gekocht. De ham bij Ana kostte 11,80 per kilo!! Weet je nog dat ik dat onderweg voor één ons heb betaald!! En ik vind deze ham zeker zo lekker. Morgen gaan we nog even een voorraadje halen.
Toen we weer terug waren hebben we ons opgefrist en zijn we naar het volgende dorp, Perin, gefietst om iets te eten. In Perin is een dorpshuis, waar alle aktiviteiten blijkbaar plaats vinden. Er zaten mannen en vrouwen te kaarten. Er was een vergadering. Er zat jeugd in een bepaalde ruimte en in het café zaten inwoners wat te drinken. Wij wilden wat eten, maar dat was toch moeilijk. Een echte maaltijd was niet mogelijk, maar wel tapas en warm gemaakt quiche. Dus dat hebben we genomen met behulp van een vrouwtje, dat ons met haar Engels kon helpen.
Heel leuk om dit zo mee te maken in deze werkelijk, fantastische omgeving.
Morgen willen we op de fiets naar Cartagena, ca 15 km.