Via Zamora naar Portugal, Braganca PDF Afdrukken E-mail
Volgens ons boekje moesten we eerst naar het stadje Zamora voordat we Spanje zouden verlaten. In Zamora vonden we een mooie camperplaats aan de rand van de oude stad. We konden er zo naar toe lopen. In het stadje was een kasteel, een kathedraal, diverse musea en kerken. In de kathedraal werd op het moment van ons bezoek een mis opgedragen. Het was heerlijk wandelen door het stadje. De bestrating was grof maar in het midden was een gladde baan. Heerlijk. Op het plein nabij de Plaza Major stond een parador. Hier hebben we even koffie gedronken. Chique. Alles is groot in zo'n parador. Op het pleintje voor de parador was een brocante markt, die gezellig druk was. Het stadje liep verder vol met mensen in een paars shirtje. Ook hier was weer gelopen voor het goede doel.
Na ons bezoek aan Zamora besloten we om niet daar te blijven staan maar verder te rijden richting de Portugeese grens. Het was een prima weg. Zeker met Europees geld aangelegd. De weg liep helemaal door naar het plaatsje Braganca en dat was onze bestemming.
We hebben hier een camperplaats aan de voet van een burcht. Het stond er behoorlijk vol, maar wij vonden nog een geschikt plaatsje, wel een beetje schuin, maar dat is op te lossen.
We zijn naar de burcht geklommen en daar hebben we gegeten. Ze hadden hier het gerecht dat die Fransman ons eerder aanbevolen had. bakoulou. Het bleek gegrilde stokvis te zijn met gebakken aardappelschijfjes en sla. Ik vond het heerlijk, maar Ria kiest volgende keer iets anders zegt ze.
Vandaag is het zondag 7 mei. Morgen blijven we hier staan en gaan we een wandeling maken door Braganca. We moeten immers iedere dag 10.000 stappen zetten!!
We zijn over een vlonderpad langs de rivier gelopen. Het is hier echt maandag wasdag. Onderweg kwamen we een schoenmaker tegen die kleine slippertjes zat te maken met kraaltjes er op. Ze waren magnetisch zei hij. In het stadje zagen we een winkeltje waar een oude vrouw nog schorten verkocht. Binnen stond alles nog in dozen zoals vroeger bij de gezusters Pulles of beter nog zoals heel vroeger bij moeder Kogels in de Grotestraat in Drunen. Prachtig hier en dan ook nog 25 graden.