Een mooie wandeling over de steile rotskusten in Devon PDF Afdrukken E-mail
Een mooie kustwandeling in Devon

Vandaag, vrijdag 17 juni, zouden wij het er weer van nemen. Lekker uitgeslapen dus en daarna een luxe ontbijtbuffet.
De bedoeling was om een wandeling te maken over het Coast Pad naar Sidmouth, ca 5 km en weer terug.
Het weer was goed en wij trokken er dus op uit. Prachtig, telkens hadden we mooie uitzichten over de kustlijn en het binnenland. De tocht was pittig. Het steeg behoorlijk    en het pad was hier en daar modderig. Eerst zagen we vanuit de hoogte onze camping liggen en daarna zagen we het stadje Sidmouth. We moesten flink afdalen naar het stadje en toen kwamen we uit in de Connaught Gardens. Een mooi parkje met veel planten en bloemen. We hebben er even heerlijk in de zon gezeten en over het mooie strand uitgekeken. Daarna zijn we het stadje ingewandeld. Chique. Veel winkels en prachtige huizen. De villa's hebben hier mooie rieten daken.
Na onze lunch hebben we heerlijk op de boulevard gezeten en genoten van het mooie weer en het uitzicht. En toen moesten we weer terug. Ik heb helaas vrij veel last van mijn knie, maar met behulp van een wandelstok gaat het wel.
We kwamen enkele Engelsen tegen die vroegen of wij al helemaal uit Amsterdam gewandeld kwamen!! Leuke humor.

Op de terugweg hadden we af en toe regen en in de verte donderde het en zagen we het op 2 plaatsen flink regenen. Wel mooi, dat je dat zo goed kunt zien.

Terug op de camping was mijn knie toe aan rust. Gelukkig scheen de zon en konden we nog lekker even onderuit. Ondanks alles is het hier telkens toch ongeveer 20 graden.
Vanavond weer voetbal kijken en stepbridgen en morgen gaan we dan richting Winchester, zodat we zondag op onze bestemming: het Bromley Court Hotel in Bromley, een buitenwijk van Londen, kunnen zijn. Dan gaan we de prijs van Ria verzilveren!!