En weer naar de kust, die hier erg grillig is PDF Afdrukken E-mail
Weer terug naar de kust
Tijdens het ontbijt hebben we zitten kijken naar de dames die hun paarden kwamen verzorgen, de stront met de kruiwagens afvoerden en daarna de paarden naar de wei brachten. Één dame had een polostik bij zich. We zien hier erg veel paarden. Ook paardenrennen en polo. Na het ontbijt zijn we ten afscheid koffie gaan drinken, want het was al weer druk en gezellig in het café. Erg verwonderlijk dat die farmshops en cafeetjes hier zo in trek zijn, maar wel gezellig.
En toen weer verder richting de kust. We wilden naar het plaatsje Doniford aan de kust en gelegen tegen het NP Exmoor. We hadden de keuze uit 2 camperplaatsen, weer een Farm of een parkeerplaats bij de stoomtrein. We kozen toch weer voor de Farm. De bedoeling was om naar het dorpje Dunster, 10 km verderop, te fietsen, maar het begon te druppelen, dus besloten wij om te gaan wandelen.
Via het strand kwamen we in een holidaypark. Allemaal stacaravans, te koop of te huur, met een grote amusementshal, een winkel en speelvoorzieningen er bij. Het is op zich al een heel dorp, prachtig gelegen aan zee.
Daarna zijn we via de weg naar het volgende dorp, 3 km verderop, Watchet, gewandeld. Het was al weer droog en daar hebben we in de haven tussen de dorpsbewoners op het terras gezeten. Toen we terug gingen moesten we kiezen, via de weg of via het strand. We kozen voor het laatste, maar dat was een moeilijk begaanbare weg. Het was eb en we moesten over stenen en rotsen klauteren. Wel leuk om te doen, maar erg vermoeiend. De kust begint hier al veel steiler en grilliger te worden. Na terugkomst nog even op onze Farm gewandeld, waar ze ook nog exotische dieren hebben. Vanuit de camper kijken we op een wei met verschillende soorten paarden, ezels, schapen, lama's en nog meer van dat spul. Toen het donker werd zagen we aan de overkant de kust van Wales, prachtig verlicht. En ook hier hebben we weer in alle rust geslapen. We worden iedere morgen wakker met veel vogelgeluiden en hier ook met het kraaien van de haan. Vandaag, zaterdag 11 juni, rijden we via een toeristische weg door het Nationaal Park, langs de kust naar een Acsi-camping in Bude.