Via Passau naar huis PDF Afdrukken E-mail
Woensdag 10 juli stonden we op en toen zag t de lucht er niet goed uit. We hebben eerst ons zelf gewassen en toen de camper. Ik van buiten en Ria van binnen. We waren nog niet klaar of het begon te regenen en het werd steeds erger. Iedereen pakte in en wij besloten om ook maar verder te gaan. Ria moest en zou wijn kopen om port te maken, dus wij reden naar Leibnitz. Hier hebben we geluncht en nog wat boodschappen gedaan en toen zijn we richting Passau gereden.
We kwamen daar rond 18.00 uur op de camperplaats aan. Onze buren kwamen uit Emmen en ze luisterden vol bewondering naar ons reisverhaal. Zij deden het rustig aan. Een klein eindje rijden, wat fietsen en af en toe een plaatsje bezoeken. Savonds zijn we nog richting het centrum van Passau gewandeld, maar dat was te ver.
Smorgens kwam de buurman vertellen dat hij al een bever met. 2 jonkies had zien zwemmen. Aan de andere kant naast ons stond een Bulgaars busje. Er zaten 2 jonge mannen in en ik zag dat ze alleen maar een matras en 2 stoelen hadden. Gelet op onze goede ervaringen in Bulgarije besloten we toch de camper daar achter te laten en op de fiets naar Passau te gaan. We maakten een leuke wandeling, bezochten de prachtige dom en kochten uiteraard nog wat kleding.  We zagen ook hoe hoog het water daar op 3 juni 2013 gestaan had. 2.03 meter hoger dan ooir in de geschiedenis van Passau. het was nog erg goed te zien op de muren en op diverse plaatsen werd kleding aangeboden, zonder waterschade!

Om 15.00 uur waren we weer terug bij de camping. Het was nog 800 km naar huis, dus wij Besloten om nu al vast een paar honderd km te rijden. Onze halteplaats werd Vinotheek Franken nabij het plaatsje Kitzingen.
Een prachtige Vinotheek, waar wij ook nog een paar flesjes wijn kochten.
Na het eten stelde ik voor om te kijken of we in de aangrenzende dorpjes nog zouden kunnen dansen, het was tenslotte vrijdagavond. Op weg naar het eerste dorpje zagen we 3 luchtballonnen boven het prachtige landschap hangen.
In Buchbrunn zagen we alleen 3 vrouwen op het kerkhof en 3 meiden op het dorpsplein, dus door naar het volgende dorp Repperndorf. Daar zagen we 1 familie met 3 kleine kindjes en een vrouw die het kerkportaal aan t schrobben was. Geen dansen dus, ook geen café gezien alleen 2 kerken. Dus terug naar de camper en daar koffie gedronken. En toen maar weer onze dagelijkse potjes Skip Bo. Ik sta nu wel erg ver voor!!
Morgen resten ons nog 500 km naar Hapert.