Onze laatste dag in Cappadocia PDF Afdrukken E-mail

15 juni onze laatste dag in Cappadocia

Smorgens toch nog maar een keertje naar het optijgen van de ballonnen gekeken om 05.15 uur. Volgens John hingen er 72 in de lucht. Het was weer prachtig.

Toen ik weer de camper instapte om verder te slapen, hoorde ik plotseling veel lawaai boven de camper. Ik er dus weer uit en toen bleek er een ballon vlak boven onze camping te hangen.

Hij landde net buiten de camping en dat was ook weer spectaculair om te zien. Het waren volgens mij niet de beste vliegers, maar het kwam allemaal goed. De Chinezen kregen allemaal champagne toen ze weer uit het mandje waren.

De eerste dag in Cappadocia hadden we een wandeling gemaakt, de tweede dag waren we met de bus gegaan en vandaag zouden we de resterende gedeelten met de camper bezoeken.

We gingen eerst naar G?reme, een mooie plaats met veel chique hotels en mooie grotwoningen tegen de stad aan. Er was ook een grote markt en daarnaast een grote groentemarkt en ook nog een klein stukje veemarkt.

John had een bezem gekocht waar je een slang aan kon sluiten om de camper te wassen. Kees en ik waren stik jaloers, maar op deze markt konden wij er gelukkig ook eentje kopen.

Na Goreme zijn we doorgereden naar Uchisar, waar een paleis boven in een rots is uitgehakt. Dit is het hoogste punt van Cappadocia, dus daar moesten wij toch even naar boven. We hadden een prachtig vergezicht vandaar over een groot gedeelte van Cappadocia.

Vervolgens moesten we nog naar de lovevallei in Zelve. Dit is ook een prachtig gedeelte met hele aparte rotsformaties, velen in de vorm van een penis. Er was ook een bruidspaartje fotos aan t maken.

Savonds hadden we nog een Turkse avond in Uranos in het stadje Avanos. De dansen waren minder afwisselend dan de vorige keer, maar de sfeer was er veel beter. Uranos is een prachtig gebouw, helemaal uitgekapt in een berg. Zeer bijzonder. Ik had me erg goed vermaakt, maar wel iets te veel raki en wodka-cola gedronken. Het was maar goed dat we afgesproken hadden, dat we daar op de parkeerplaats mochten overnachten, want we hadden onze slaap hard nodig en van rijden kon al helemaal geen sprake meer zijn.

Vandaag, 16 juni zijn we weer verder het binnenland ingereden richting Ankara.

Op de middag zaten we op een parkeerplaats onze boterham op te eten en toen kwam er een man met een kan ayram 9soort yogurt) en die bood ons een drankje aan. Even later stopte er een tractor. Er zat een man op in zijn goeie pak. Hij had 4 jaar in Nederland gewerkt en kwam een praatje met ons maken. Hij nodigde ons uit om bij hem te komen eten, maar we hadden het eten net op. Fantastisch die gastvrijheid en vriendelijkheid hier.

No Image

We zijn wederom na een rit door een prachtig landschap aangekomen in het plaatsje Bogazkale. Hier ligt een oud Hetietendorp, Hattusa, waar we morgen rond gaan wandelen.

De geschiedenis is prachtig om te lezen, dus dat belooft weer wat.