Een schone wandeling in Cappadocia PDF Afdrukken E-mail

Een schone wandeling in Cappadocia

We zouden om 06.00 uur gaan wandelen, dus om 05.00 uur de wekker. Brrrrrr en dat op vakantie. Ik keek uit het raam van de camper en zag de ballonnen al opstijgen. Binnen een mum van tijd stonden we allemaal buiten. De zon kwam op en de ballonnen stegen op. We telden er al meer dan 40. Een mooi gezicht, want we staan op camping Kaya in Urgup op de rand van het gebied van Cappadocia. Het kan niet mooier.

No Image

We moesten allemaal nog eten, dus met al deze mooie uitzichten konden we 06.00 uur niet halen maar  06.15 uur wel.

We hadden van onze campingbeheerder een route gehad en Ria had ook een boekje met deze route. Het was even zoeken, maar het lukte wel. Meteen vanaf de camping stapten we het gebied in. Niets dan mooie formaties van tufsteen dat erg zacht is. Het was erg indrukwekkend. Er hingen wel 50 luchtballonnen in de lucht en dat was ook spectaculair. Hier en daar ging het lopen wat moeilijker en moesten we op handen en voeten, maar die dameskonten is ook wel een leuk gezicht.

Na  2,5 uur wandelen kwamen we in een taverne, waar al een beheerder aanwezig was, die koffie voor ons kon schenken. In het boekje stond dat de beheerder hier Ibrahim Sakinan heette, maar hij was er nog niet. Hij zou rond 09.00 uur komen en toen was hij er ook. We hadden nog even een leuk gesprekje met hem en hij heeft ons uitgelegd hoe we verder moesten.

No Image

Ook nu weer zoeken maar we kwamen er uit. We hebben alle kerken gezien en dat was erg mooi. Vooral de frescos maar ook de indeling van die kerken met beuken en pilaren. Indrukwekkend. In totaal hebben we meer dan 12 km gelopen en toen met de bus terug naar onze Kaya camping. Lekker zwemmen en daarna douchen.

We hebben een fantastische camping. De beste tot nu toe. Goed sanitair, mooi zwembad, een douche met warm water en een harde straal en plekken met uitzicht op de rotsformaties. We zijn dik tevreden en we kunnen hier van alles ondernemen.

We kregen zo juist bericht, dat onze neven: Tom en Vince zijn geslaagd voor het VWO. Proficiat en groot feest dus.