Izmir voorbij en dan het schiereiland Cesme op PDF Afdrukken E-mail

We zouden volgens ons routeboek aan de haven van Izmir gaan staan, maar we hadden al van andere camperaars gehoord dat je in Izmir nergens kunt staan. In de haven was het een drukte van jewelste, maar geen plaats. Ria was al blij dat ze er door het drukke verkeer was gekomen en toen moesten we weer verder doordeweeks drukke stad. Gelukkig waren we snel op een uitvalsweg en toen reden we het schiereiland Cesme op. Dit eiland staat bekend als een toeristisch eiland. We hadden een OBAMA camping gevonden op ca. 40 km van Izmir, maar fatwa's ook de enige op het eiland. Wij dus daar naar toe. Het was om te huilen, zo erbarmelijk. Alles zag er erg verwaarloosd uit. Er was wel een groot zwemparadijs maar daar was het erg druk. Slechts 1 douche werkte, soms was het water zelfs zo heet, dat je er niet onder kon. De elektriciteit hing aan elkaar en de staanplaatsen waren onverzorgd. Maar goed, wij kunnen ons zelf redden en we hadden een plaats. Wij hadden heerlijk geslapen maar John stond vloekend op. Hij had geen oog dicht gedaan. De hele nacht had hij van alles en nog wat gehoord , er viel veel vuil uit de bomen op zijn camper en hij zat onder de poep. Hij ging op een andere plaats staa.

vandaag zouden wij met de bus naar Izmir gaan en dat lukte. De reis duurde wel 1 uur. We kwamen in het centrum aan en daar zagen we meteen de grote klokkentoren van Izmir. Ria wilde naar het VVV, maar kwam in het gemeentehuis terecht. Daar werd iemand gezocht, die Engels sprak en dat bleek de secretaresse van de burgemeester te zijn. Zij stond ons te woord en bracht folders mee. Vervolgens begeleidde ze ons persoonlijk naar het begin van de route met bezienswaardigheden. We zouden daar wel 3 dagen rond kunnen lopen zei ze. Al snel kwamen wij in de grote bazaar aan en daar was het een drukte van jewelste en je kon er weer van alles kopen uiteraard. Tussen de middag hebben we heerlijk kebab gegeten en een efes biertje gedronken. Het was bloedheet, zoals overigens iedere dag hier. Om 5 uur waren we thuis en konden we nog even in het zwembad duiken. We houden iedere avond even happy hoor en dan nemen we het programma voor de volgende dag door. Morgen gaan we naar Efese en daarna naar Kusadasi, waar ik weer naar de oogarts moet.