Een hele mooie fietstocht van 70 km PDF Afdrukken E-mail

Een hele mooie fietstocht naar Ragusa, 70 km

Tijdens ons happy hour begon de lucht al te betrekken en dat had zijn gevolgen. Het goot weer de hele nacht. Gelukkig hadden we alles binnen gehaald. Om 6 uur smorgens sloeg de stroom uit omdat er zoveel water in de kabelhaspel was gestroomd. Dus ff t bed uit, drogen en weer aanzetten. Het leed was weer geleden.

Wij hadden ons voorgenomen om vandaag een fietstochtje te maken naar Ragusa en dat hebben we ook gedaan. We vertrokken om 09.15 uur en wisten dat we ruim 30 km zouden moeten klimmen van 20 naar 650 m. Na 20 km fietsen zag ik een zwarte wolk achter ons aankomen en ik dacht: vluchten!! We konden nog net een supermarkt halen, waar we wat eten kochten en koffie dronken. Na 20 min hosen was de bui overgetrokken en wij weer op weg.

Er stond echter zoveel water op de weg, dat ik al na 5 minuten hartstikke nat was door de passerende autos. Het leek wel of ik al een uur in de regen had gereden. Jammer van het schuilen. In de stad Ragusa zaten we op 650 m hoogte en toen moesten we weer 200 m dalen om de oude stad te kunnen bezoeken. Wel erg leuk om te fietsen.

Daarna weer honderden treden. Eerst omlaag en toen weer terug, maar het was de moeite waard, het bezoek aan het oude Ragusa.

No Image

En toen weer terug. We hadden de gehele terugtocht een sterke wind tegen, maar door het hoogteverschil vlogen we toch terug naar de camping. Onderweg nog even wat verse rijpe vijgen geplukt: Heerlijk.

Moe, maar zeer voldaan over de leuke fietstocht en ons bezoek aan Ragusa waren we om 5 uur weer terug op de camping. We waren te laat terug om mee te doen aan de jeu de boule, maar dat halen we wel weer in.

Ria had nog even gewassen en het hele zootje was binnen het uur droog. Het waait nog steeds erg hard.

Ralph had schade aan zijn camper opgelopen door een stang, die door de storm losgeslagen was en ene zeker Jan had vandaag zijn auto uit laten lijnen omdat zijn banden wel erg hard sleten. Er gebeurt zo van alles wat.

Morgen gaan we het binnenland in want dan moeten we een bezoek gaan brengen aan de Villa Romana di Casale, een van de bekendste bezienswaardigheden van Sicilië. Meer dan 3000 m2 mozaïek.