Op weg naar Susa PDF Afdrukken E-mail

Op naar Susa

In Clairvaux stonden we op de camperplek bij de winkels naast een Belgisch echtpaar, die ook een Home-car hadden. Ze waren er zeer tevreden over vooral over de indeling en de afwerking. Wij ook!! We hebben een bezoek gebracht aan de plaatselijke markt en het dorp bekeken en toen zijn we weer verder gereden. Onze bestemming voor vandaag was: Albertville.

Tot Annecy konden we goed doorrijden maar toen kwamen we achter breed vervoer te rijden en dat hield erg op, vooral bij de rotondes, daar stond ook steeds politie. We namen de rondweg rond Annecy en dat ging goed en daarna reden we weer helemaal rond het meer.

Het kwam ons erg bekend voor omdat we hier 2 jaar geleden veel gefietst hebben.

We stopten eerst in Ugine, maar daar was geen echte camperplek meer. Helaas begon het toen wel te regenen.

Het was nog 10 km tot Albertville en daar was plek genoeg. Het heeft de gehele nacht geregend en hard ook, maar wij zaten droog.

Smorgens eerst getankt, want in Italie schijnt de diesel duur te zijn. Hier ca 1.45.

Vandaag zouden we de berg Mt Cenis op gaan en het plan van Ria was om hier te overnachten, op 2100 m hoogte.

Helaas, het bleef regenen tot we op de top waren en dikwijls reden we in de mist. Gelukkig was het niet druk.

Op de top aangekomen trok het open, de zon begon te schijnen en het werd droog. We hadden weer een prachtig uitzicht op het bergmeer en het dal.

No Image

We besloten toch om niet boven te blijven, want de weersvoorspelling was niet goed.

Na de top reden we de grens over en waren we in Italië.

De afdaling ging snel, te snel vond Ria want op een gegeven moment begonnen we de banden te ruiken.

Het eerste plaatsje in Italië is Susa en daar staan we nu op een schitterende camperplek met stroom en alle voorzieningen en Susa is ook nog eens een mooi plaatsje.

We wandelden er door heen en zagen een oude burcht, een amfitheater en 3 kerken.

We troffen er ook dansgroepen in klederdrachten aan. Ze kwamen uit Roemenie, Polen en Rusland en er moester er nog meer komen. Er was nu een presentatie van deze groepen en zondag een optreden, maar dan zijn wij er niet meer.

Vandaag was ook de verjaardag van Corine, dus hebben wij telefonisch contact gehad met het thuisfront.

Morgen brengen we nog een dag in Susa door en dan vertrekken we zaterdag naar Torre del Lago Pucinni, waar we moeten verzamelen en om 17.00 uur onze kennismakingsborrel hebben.