Op weg naar Kroatie PDF Afdrukken E-mail

Op weg naar  Kroatië

De tijd tussen onze reis naar Spanje en Kroatië hebben we goed doorgebracht.

Het was precies 6 weken en er was heel veel te doen in huis, maar met name in de tuin.

De schade aan de vijver moest hersteld worden en de gehele tuin, de moes- en de fruittuin moesten in orde worden gemaakt. Helaas waren er nog al enkele planten kapot gevroren, dus die moesten vervangen of helemaal kaal geknipt worden, in de hoop dat ze het dan nog gaan doen. Jammer. Maar de tuin en de sportschool waren voldoende om mijn conditie op peil te houden. We hebben onze bridgeclubs weer met succes afgesloten. Ik werd bij al mijn clubjes dit jaar 2e en in Eersel behaalden mijn partner en ik daarnaast wel de eerste prijs met de slembiedingen. Al met al dus een goed seizoen, mede of dankzij mijn invallers.

We hebben ook in die tussentijds weer de nodige kroegendrives en feestjes bezocht en dat was erg gezellig en ook daar vielen we af en toe in de prijzen.

Zaterdag 12 mei werden Henk en ik 8e bij de kroegendrive in Eersel en nu kunnen we weer een keer gaan lunchen bij t Menneke.

Op zondag was t Moederdag en daarna zouden we vertrekken.

En zo is het ook gegaan. Maandag reden we precies, zoals gepland was, om 09.00 uur weg.

De tocht verliep uiteraard erg goed over de Duitse autobanen en na 650 km rijden stopten we in het plaatsje Greding, 100 km voor München.

We konden hier overnachten op een camperplaats, een parkeerplaats bij het zwembad en de sportvelden. Greding is overigens ook een mooi plaatsje.

Dinsdagmorgen vertrokken we wederom om 09.00 uur en we waren zo in Oostenrijk. We reden door het Salzburgerland en Karinthie, waar weer herinneringen aan vroegere vakanties boven kwamen. We hadden een vignet gekocht voor Oostenrijk, maar we moesten toch ook nog een keer tol betalen voor de Tauerntunnel en de Katschbergtunnel. Het was die 10 euro wel waard. Vanaf de Katschbergtunnel hadden we steeds prachtige autobaan, die op palen stond. Ik was hier al lang niet meer geweest en kon me dit ook niet herinneren.

Bij de grens met Slovenië moesten we wederom een vignet kopen en tol betalen om door de Karawankentunnel van 7.864 m te mogen rijden, 21 euro en zo reden wij richting Bled.

Onze navigatie zei dat we de laatste 10 km van de autoweg af moesten en dat hebben wij gedaan. Gevolg was: veel klimmen en hele kleine weggetjes door mooie dorpjes. Was prachtig, maar niet echt nodig geweest. We hadden ook de volgende afslag kunnen nemen. Maar plotseling doemde het meer van Bled weer voor ons op met het kerkje op het eilandje. Het blijft mooi. Dus we hebben de camper maar snel op de camping aan het meer gezet.