Onze laatste 2 dagen in Calpe PDF Afdrukken E-mail

De 2 laatste dagen in Calpe

Zondag is het rustdag. Toen we opstonden scheen het zonnetje al heerlijk, hoewel de weersvoorspelling volgens de Ned tv niet zo best was voor de Costa's.

Na het ontbijt besloten wij om vandaag een wandeling rond het zoutmeer te maken, dat tussen onze camperplek en het strand ligt. Nadat we ook nog een goot gedeelte van de boulevard afgewandeld waren, zijn we heerlijk in de zon gaan zitten. Het was op dat moment ruim 25 graden en onbewolkt. Het duurde niet lang voordat mijn ogen dicht vielen en ik een licht gesnurk liet horen volgens Ria. Nadat ik mijn tukje gedaan had zijn we weer verder gewandeld. Voor het eerst in ons leven zagen we een dadelboom. De dadels lagen er onder. Uiteindelijk kwamen we weer in de old town uit en daar hebben we een hapje gegeten. Toen we weer terug waren op de camperplek hebben we nog heerlijk in het zonnetje zitten lezen. Ria klaagt er over dat ze nog weinig tijd heeft gehad om te puzzelen en te lezen! Ik heb al 2 papieren boeken uit en ik ben aan mijn 3e (spannende) e-book bezig. Aan leesvoer geen gebrek. Ik heb nog 4.997 e-books tot mijn beschikking.

We hebben bijna ieder dag internet en dat betekent, dat ik ook de nodige toernooien op step speel. Fantastisch. Wat komt een mens verder nog tekort?

Maandagmorgen scheen de zon door de lichtstraat naar binnen, maar ik zag vanuit mijn bed de palmbomen erg hard op en neer gaan. En inderdaad, er stond een stevig windje. De mensen kwamen in lange broeken met de jas aan naar buiten.

Wij zouden vandaag gaan fietsen, richting Moraira en dat hebben we ook gedaan.

Telkens als wij in de camper rijden, zie ik veel Spanjaarden op de racefiets en dan krijg ik ook de kriebels. Vandaag hadden wij ook zo'n prachtige route gekozen. We zagen steeds de zee. Af en toe ging het omhoog maar daarna ook weer omlaag. Onderweg moesten we nog stoppen. Er stond een man met een erg bloedend hoofd. Hij was tegen een tak van een boom gelopen en het bloed bleef maar uit zijn hoofd stromen. Gelukkig stopten er ook een opaar Spanjaarden en die zouden hem naar het Hospitaal brengen. Uiteindelijk kwamen we bij een uitkijkpunt in Moraira terecht, waar we koffie hebben gedronken. We zaten daar uit de wind en vol in de zon en de temperatuur liep op tot 35 graden. Vanaf onze koffieplaats hadden we een schitterend uitzicht op Calpe en de koffie smaakte ook heerlijk. Op het strand waren ze bezig met een training om mensen te reddenen wij hadden dus ook hier genoeg te kijken.

No Image

Na de koffiepauze kon het vest uit en keerden wij weer terug. De terugtocht was meer dalen dan stijgen, dus nog heerlijker. Bij terugkomst hadden we ruim 40 km gefietst en dat is genoeg voor een gewone maandag in maart.

Toen we weer bij de camper in de zon zaten kwam een Nederlander vertellen dat je heerlijk stoofvlees kon eten bij een Belgisch restaurant in Calpe. Omdat het onze laatste avond hier was, besloten we om er toch maar naar toe te gaan. En.... het was inderdaad bijzonder lekker en amusant. Voordeel is ook, dat ik weer niet hoefde te koken!!! We hoorden hier ook dat het bar en boos was met het weer in België. Heel veel sneeuw en overlast. Wat een verschil met hier!!

Morgen gaan we in Tibi op bezoek bij Theo en Riek van Heeswijk. Ze hebben al laten weten dat we welkom zijn en dat is dus meegenomen.