KL PDF Afdrukken E-mail

KL

We hebben nog veel gezien in Kuala Lumpur. Met de hiphopbus konden we overal komen. We hadden nog geluk ook. Er was een zeer grote manifestatie van 24 febr. tot 7 maart van allerlei handwerknijverheid. Houtsnijwerk, koper, tin, weven, vlechten, kralen, borduren etc etc. Er waren echt hele mooie kunstwerken bij. We hebben er bijna 3 uur rondgewandeld. We zijn ook nog in het nationaal museum en het textielmuseum geweest en verder hebben we uiteraard ook de twintowers bezocht. We konden helaas niet naar boven. Alle kaartjes voor die dag waren al uitgegeven. Morgenvroeg om 07.00 uur terugkomen zei hij, maar dat vonden wij toch te gortig.

We hadden een simpel, maar goed hotel in KL. We konden er ook onze bagage laten staan en we mochten de safe blijven gebruiken. Goede service.

En toen weer met de trein terug naar Klang. Het kostte 2 euro en de reis duurde ruim 1 uur. Tevoren hadden we voor de bus naar de trein ook al een kwartje betaald. Bij de trein hebben ze hier zelfs voor de vrouwen nog een aparte coupe. Waar maak je dat nog mee?

No Image

Vanavond hebben we weer hier in Klang in een restaurantje om de hoek op straat gegeten. Heerlijk, het snot en de tranen kwamen weer te voorschijn. Zoooo spicy. Het blijft overigens maar een vreemd beeld als ze hier met hun handen die rijst en de rest naar binnen werken.

Tijdens ons diner werd er een groot scherm op het troittoir gezet en meteen zagen wij onze prime minister weer. Hij was nu in Australië en had daar een convenant ondertekend. Hij had niet tegen ons verteld dat hij naar Australië zou gaan. Vreemd.

De verkiezingen zijn weer achter de rug. Het CDA is gehalveerd hebben we gelezen. Lag ook wel in de lijn der verwachtingen. Hoe het afloopt met Lien weten we nog niet, maar dat horen we nog wel. De schoondochter van Ria Keijzers, Judith, komt er in ieder geval in want zij stond op plaats nr. 6. Proficiat nog Ria. Judith zal nu wel goed voor Someren zorgen!!! haha.

Morgen stappen we weer op de fiets. Over 4 dagen zijn we dan in de stad Melaka.