Hiep hiep hoera. Vandaag wordt mijn schoonmoeder 92 jaar. 16 febr. 2011 PDF Afdrukken E-mail

Hiep hiep hoera. Vandaag wordt mijn schoonmoeder 92 jaar 16 febr. 2011.

Ja, dat is echt waar en ze is nog zo kras dat ze waarschijnlijk wel 100 wordt. Zondag is ze met de hele familie gaan dineren en dat was gezellig heb ik gelezen. Wij hebben dat nog te goed!!!

Gisterenavond heeft het nog lang en veel geregend. Net voor de bui om 17.00 uur kwam er nog een Nederlands fietsend echtpaar uit Hoorn in ons hotel. Deze mensen fietsen ook van Bangkok naar Singapore maar dan in 6 weken. Ze zijn een week na ons vertrokken en hebben ons nu ingehaald. Ze zijn echter niet op Langkawi geweest, waar wij een schitterende vakantieweek hadden. Ze hebben heel veel problemen gehad om van Thailand naar Maleisië te komen. Vandaag konden ze overvaren met een longtailboot. Het duurde 1,5 uur en ze zaten krap met hun fietsen onder een zeil beschut tegen het water en de zon. Dan hadden wij het toch beter bekeken. Zij gaan morgen ook weer verder, maar dan splitsen onze wegen ook weer. Zij hebben gekozen voor de oostkust en wij voor de westkust, want wij willen in iedere geval naar Penang en Kuala Lumpur.

Voor enkele mensen is het nog leuk om te vertellen, dat zij ook de fietsende knarren hebben ontmoet. Wij hadden daar op gehoopt, maar helaas gaan ze niet meer zo snel vooruit omdat Willem rugklachten heeft en niet meer dan 10 km. aan een stuk kan fietsen. Beterschap Willem en de groeten aan Roelie.

Vanmorgen was het droog, maar geenszins afgekoeld. In een half uur waren we al weer nat.

Volgens onze reisorganisator, AWOL, fietsten wij vandaag door de rijstkom van Maleisië en dat klopte ook wel. Niets dan rijstvelden en alles vlak tot aan 30 km. Helaas zijn we te laat in het seizoen om iets van de oogst te zien. Alles is gemaaid, de restanten afgebrand en hier en daar al weer geploegd. Het ploegen en oogsten gaat hier overigens ook niet meer met de waterbuffel en de sikkel zoals wij op Lombok nog zagen. Ze hebben tractoren en combines. Ook hier gaat de ontwikkeling voort.

Na 30 km fietsen zagen we weer een hoge berg en daar fietsten we mooi langs tot aan km. 50, toen moesten we over een uitloper van de berg klimmen, maar dat lukte wel. Boven aan gekomen zagen we de zee weer. 10 km. verder kwamen we bij een aanlegsteiger, waar een klein bootje ons over een zeearm naar een mooi schiereilandje bracht, waar we nu in Pantai Merdeka Resort zitten. Een groot resort met veel huisjes en wat denk je hoeveel gasten? Ja, wij hebben er nog maar 2 gezien. We hadden weer een eigen zwembad en het was heerlijk om in de avonduren na een diner in ons eigen restaurant aan het strand te zitten.

Het diner was overigens voortreffelijk. We moesten onze eigen steamboat maken en dat lukte wel met een beetje hulp!! No Image

Je hebt hier nauwelijks begrip van wat er verder in de wereld gebeurt. Toen ik deze poster zag, besefte ik, dat jullie ook al weer carnaval gevierd hebben.

No Image

Hier is het dus blijkbaar ook gevierd en nog lang ook. Wij hebben alleen maar gezien dat er veel opgeruimd en gepoetst moest worden vandaag. Verder helemaal niets.

Morgen fietsen we richting Penang, waar we 3 dagen verblijven om de stad Georgetown en het eiland Penang te bekijken.

Helaas werkte de Wifi in Merdeka niet, zodat we een dagje zonder internet moeten doen.