Krabi en een mooie boottocht naar de Phi Phi eilanden PDF Afdrukken E-mail

Krabi en een mooie boottocht naar de Phi Phi eilanden

We hadden toch erg goed geslapen in ons vreemd hotel. Het leek wel of we nieuwe boxsprings hadden. De nacht was zo voorbij. Toen we opstonden zaten de bergen nog helemaal in de mist en de luchtvochtigheid was erg hoog. Ik heb niet meer naar het zwembad gekeken maar dat zou wel eens volgelopen kunnen zijn, zo veel had het geregend.

Maar wij vertrokken weer met droog, vochtig weer. Het was om 07.30 uur al een drukte van jewelste op de markt ,maar ook bij de scholen. Van alle kanten werden kinderen aangevoerd.

Onze fietstocht liep weer door een heuvelachtig gebied en dan ben ik op mijn best. We blijven tussen de mooie krijtrotsen door fietsen. Hoe dichter we bij Krabi komen hoe drukker het wordt. En dan zien we de zee weer. Er zijn langs de kust bijzonder veel resorts. Het eerste waar wij aanlegden wist ons te vertellen dat een kamer meer dan 100 euro kostte. Toen hebben we toch nog maar even verder gekeken. Iets verderop vonden we een resort, eveneens aan zee gelegen maar zonder zwembad. De kamer is weer perfekt en van alles voorzien. Helaas was deze kamer maar 1 nacht vrij en moeten we morgen dus verkassen naar een iets luxere kamer. Dat is geen probleem want we hebben niet echt veel bagage.

Het strand is hier formidabel. We hebben er even heerlijk gelegen, maar dat was erg hot. Ik ben de zee in gewandeld en ik kon erg ver lopen voordat mijn broek nat werd. We zien hier ook weer veel Europeanen met name Scandinaviërs en Duitsers. Na onze strandwandeling zijn we over de promenade gelopen. Veel te druk en niets dan winkeltjes. Ik fiets liever. We hebben wel even een leuk restaurantje aan zee uitgezocht voor ons avondeten. Morgen gaan we de Phi Phi eilanden bezoeken en snorkelen.

Een schitterende boottocht naar de Phi Phi eilanden

We hadden voor vandaag een boottocht geboekt naar de bamboo, de bounty en de Phi Phi eilanden.

We gingen met een speedboot van het ene eiland naar het andere. We waren met 20 personen. Ze kwamen uit Denemarken, Noorwegen, Zweden, 4 uit India, 1 uit Pakistan en 2 uit Holland. Een zeer gemêleerd gezelschap dus, maar de voertaal was engels.

De bamboo en bounty-eilanden hebben hagel witte stranden en hier zijn ook verschillende James Bond films opgenomen. We hebben er aan t strand gelegen en gezwommen in kraak helder water.

Daar waar geen fietskleding zit, zijn we al behoorlijk gekleurd, maar nu kreeg de rest van ons lichaam een flinke beurt.

Daarna gingen we naar een plaats waar we konden snorkelen. Prachtig. Hele mooie vissen, maar niet zo veel koraal. Deze weken gaan er heel veel duik- en snorkeltochten niet door omdat het koraal erg kwetsbaar is door het warme water.

Na de lunch gingen we naar het Phi Phi eiland, waar ook het Cabana hotel op staat (waar Carla en Pieter vorig jaar 2 nachten doorbrachten). Prachtig, maar ook hier weer erg druk. Vervolgens gingen we nog ff bij een ander eilandje snorkelen en dat was het einde. De koraal en de vissen waren al met het blote oog te zien. Nog veel meer kleuren vis en ook heel veel mooie koraal. We konden er geen genoeg van krijgen.

Vanaf dat eilandje moesten we in één ruk terug naar Krabi. 40 min. varen met de speedboot. En dat ging hard. Klappen in je rug en je nek en de golven sloegen over de boot heen. Iedereen was nat.

Ik was erg blij om de kust van Krabi weer te zien, want dit varen was wel leuk maar niet goed voor je gesteldheid. Dan maar liever fietsen.

Overigens was het een prachtige, onvergetelijke dag, waarop we veel bijzondere indrukken van Thailand hebben opgedaan. Ik begrijp nu ook wel dat C en P vorig jaar van Krabi naar Bangkok een inlandse vlucht namen, want wij hebben over dit traject toch 14 dagen gefietst!!!!