Lido di Pomposa camping Vigna sur Mar PDF Afdrukken E-mail

Op naar Lido di Pomposa

We reden eerst ruim 100 km via de tolweg richting Bologna en toen via een niet al te beste weg noordwaarts richting Venetie.

Onze camping Vigna sul Mar ligt op de hoogte van Gerrara in Lido di Pomposa, 100 km onder Venetie. Onderweg werd het erg donker en we kregen met noodweer te maken. Iedereen stopte want het was niet te doen. Later begon de zon weer een beetje te schijnen.

Twee km voor de camping hebben we nog even boodschappen gedaan in een zeer groot winkelcentrum, Bennet. Daar is werkelijk alles te koop en 7 dagen per week geopend. En toen naar de camping waar we een niet al te best plaatsje kregen. Ik wilde graag naar Nederland-Japan kijken, maar toen ik de schotel draaide en de stalieten zocht hoorde ik van een andere Nederlander dat de wedstrijd al afgelopen was. Tja, foutje van mij, maar wel te overkomen. Eerst maar gegeten en toen Henk en Anneke gezocht. In een mum van tijd hadden we een veel betere plaats bij hen in de buurt.

Henk en Anneke blijven heel de zomer hier. Zij beheren de tenten van Renta-tent. Ze hebben niet al te veel werk en vermaken zich hier best. Anneke had een voortreffelijke maaltijd voor ons bereid en de rest van de avond hebben we even al het nieuws van Hapert doorgesproken.

Zondagmorgen zijn we met H en A naar een markt in Lido delle Nazione gefietst. Er was ontzettend veel te koop. Ik kocht een mooie blouse en Henk wilde dezelfde kopen, maar gelukkig hadden ze zijn maat, xxxxl, niet. Even later kocht ik nog een nieuwe korte broek en toen had Henk geluk. Hier hadden ze zijn maat wel en nu hebben we dus dezelfde korte broek.

We hebben nog even naar de opbouw van de kramen gekeken. Fantastisch, een heel bouwwerk op een bestelwagen, dat ze elektrisch in kunnen klappen, italiaanse makelaarij. Is wel iets voor onze marktkooplui.

Tegen 12 uur begon het te druppelen en fietsten wij naar huis. We waren nog maar net op de camping of het begon te gieten en het hield niet meer op. Veel gedonder en erg veel regen. Ria zou smiddag met Anneke gaan aquajoggen, maar dat viel dus in het water. We hebben de hele middag maar met H en A zitten te skib/boen, een nieuw spel voor ons, maar erg leuk. Ria won het eerste spelleke en Anneke het tweede. We hopen dat we morgen en overmorgen nog een beetje kunnen fietsen hier, want er is nog best veel te zien. Maar onze kikker geeft helaas ook voor morgen slecht weer aan!!! Echt klote.......

Comacchio

Het bleef inderdaad de hele nacht regenen. De camping stond smorgens blank. Er moest overal water weggepompt worden. Tegen de middag werd het droog en toen stapten wij weer op de fiets. H en A fietsten met ons mee naar Porto Garibaldi en daar stapten wij op het pondje en fietsten wij via een schitterend natuur/moerasgebied richting Comacchio. Het was werkelijk prachtig. We zagen vissers die met grote netten, die motorisch opgehaald werden, aan het vissen waren. Er werd overigens niet veel gevangen. Daarna fietsten we over een smal paadje tussen het water en zagen we allerlei watervogels. Witte reigers, flamingo's, andere reigers, visvogels, die razend snel waren en ook een pauw met 4 jonge. Was een geweldig mooi gebied en heerlijk rustig. Daarna kwamen we in het prachtige stadje Comacchio, waar we mooie gerestaureerde bruggen zagen, een kathedraal, een toren, een paleis etc. Het leek een klein beetje op Venetie. En toen weer terug naar de camping waar Henk al met bier op ons zat te wachten. S-avonds had Ria een lekkere maaltijd klaar gemaakt.

Lido di Volano

Vandaag was het weer een schitterende dag en zouden we met H en A gaan fietsen richting Volano. Het was een mooi fietstochtje van ca. 20 km langs een natuurgebied en toen kwamen we uit bij de abdij van Pampona. Deze hebben we bewonderd en toen zijn we weer terug gefietst. Uiteraard wel even aangelegd en wat gedronken. We sluiten ons verblijf hier af met een afscheidsdineer in het restaurant van de camping en dan gaan we morgen richting het Lago Maggiore.