Van Nafplio via Thermisia naar Epidauros PDF Afdrukken E-mail

Van Nafplio via Thermisia naar Epidauros.

Het was gezellig druk op de camping maar de muggen maakten je bijna af daar. Ik was blij dat we weer verder konden want ik had meer bulten dan gladde huid.

We zakten via de kust af naar het zuiden. Het was een kronkelige weg, soms smal en dan weer bochtig, maar gelukkig is het hier absoluut niet druk op de wegen. Wel in de steden en dorpen maar op de landelijke en bergwegen kunnen we vaak zo stoppen om foto's te maken. We kwamen ook door een vlak landbouwgebied, waar veel artisjokken en courgettes gekweekt werden. Ik heb vandaag ook voor het eerst een abrikozenboomgaard gezien en ze waren nog rijp ook.

We hebben koffie gedronken in een vissersdorpje Kilada. De vis werd er nog volop aangevoerd en het was er erg gezellig. Daarna zijn we doorgereden naar de punt en we waren van plan in het laatste plaatsje, Kosta, op de camping te gaan staan, maar helaas die was er niet, dus moesten we aan het einde van de weg met enige moeite omkeren. We zijn toen verder gereden naar het plaatsje Thermisia waar we wel een camping vonden. Ik heb weer heerlijk in zee gezwommen. Op deze camping was het erg rustig en we waren met 7 personen op een strand van 1 km. lang. Het is ook ongelooflijk, dat je hier bijna overal vlak langs de kust kunt rijden. Om 22.30 uur werden we nog getrakteerd op een vuurwerkspektakel maar dat duurde niet al te lang. Gewoon een verjaardag of zo.

Via de kustweg kwamen we langs het mooie plaatsje Poros, een eilandje dat helemaal bebouwd is. Er was geen brug, dus we hebben het niet bezocht. En toen kwamen we in Epidauros aan. We gingen op advies van een Belg naar camping Nicolas II omdat daar mooiere plekken waren dan op Nicolas I althans voor campers en dat bleek ook zo te zijn. De camping ligt 3 km uit het dorp. We staan nu op een plaatsje rechtstreeks aan zee onder de eucalyptusbomen. Als we hier weggaan en ik moet de camper terug zetten, moet ik uit kijken dat ik niet de zee in rijd. S-morgens zitten we op ons terras aan zee te ontbijten. Op deze camping zitten voornamelijk mensen die een boot hebben. Daar praten ze de hele dag over en ze kijken er de hele dag naar!! Af en toe gaan ze waterskieen en varen en dan spotten ze dolfijnen in deze mooie baai. Wij hebben meteen badschoenen en wederom een snorkelset gekocht, want het lopen op die kiezels is best moeilijk. De zee is hartstikke helder, overal hier trouwens, en met de snorkel zie je hele scholen vis zwemmen. Als we straks op Pilou zijn, hopen we ook nog koraal te zien.

Nu ze badschoenen heeft, durft Ria ook de zee in. Dit is s-morgens ons eerste werk als we opstaan. Heerlijk zwemmen om de ogen te openen.

We fietsen, zwemmen of lopen iedere dag. En als we lopen pluk ik vaak een lekkere verse sinasappel, die hier erg sappig zijn. Ik kan er niet genoeg van krijgen. Tijdens zo'n wandeling hebben we ook al het kleine, oude amfitheater bezocht. Als we verder gaan, rijden we ook nog even langs de wereldberoemde. Ons plekje bevalt echter zo goed, dat we besloten hebben hier 3 dagen te blijven! En ja hoor: Op onze laatste avond zagen we vanaf ons terras ook volop dolfijnen springen.