Koroni en bezoek uit Drunen PDF Afdrukken E-mail

Koroni

Vandaag hadden we een schitterende, afwisselende rit van ca. 100 km. We reden eerst langs de kust, toen van dorp naar dorp, toen weer door de bergen afgewisseld met de kustweg. Echt schitterend, aan de ene kant de zee en aan de andere kant het woeste inlandse landschap. We hebben een hele tijd door een panorama van olijfbomen gereden dat ons sterk deed denken aan onze fietstocht naar Sevilla. Ook toen hadden we in Andalusië dergelijke panorama's. Af en toe als er een tegenligger kwam moesten we inhouden of stoppen want anders krijgen we te veel krassen op de camper. Gelukkig was het niet druk op onze route.

We hebben een stop gehad in het plaatsje Pilos, een prachtig stadje dat gebouwd is tegen een heuvel. Daarna zijn we doorgereden naar Methoni, waar we een oud fort bezocht hebben, dat vroeger een tussenstop was voor de pelgrims die van West naar Oost naar het Heilige land gingen.

En nu staan we in Koroni op de camping. Koroni is ook een oud vestingstadje met burchten en kastelen. Onze camping ziet er schitterend uit. Je kijkt zo op zee en op het stadje vanaf ons zwembad. Echt mooi uitzicht. Samen met nog een aantal mensen hebben we lekker grieks gegeten in het restaurantje aan het zwembad. Echt sfeervol.

Vandaag begon de dag weer bewolkt. Het wil niet echt deze week met de zon. Gelukkig is de temperatuur wel goed. Eerst een bezoek gebracht aan Koroni. Het leukste stadje dat we tot nu toe gezien hebben. We klommen naar het kasteel en hadden daarmee weer onze beweging gehad. Toen door de straatjes met ambachtelijke winkeltjes gewandeld en weer even op het terrasje aan zee gezeten. Annie smsd dat zij nu in Pilos waren. Daar waren wij dus gisteren. Wij nodigden ze uit voor de koffie in Koroni, waar zij gisteren waren geweest.

Toen wij aan het zwembad lagen kwamen ze aan. Tja, zo ver van huis en dan een bezoekje van vrienden. Na de borrel hebben we gezellig met zijn 4en gegeten in ons restaurantje aan het zwembad. Henk en ik hadden zwaardvis. Apart en lekker. Het was weer een goed diner en dat voor 40 euro met wijn er bij!!! Op dit moment regent het weer en de voorspelling is dat het morgen ook niet goed zal zijn. Wij kijken wel wat we doen. We hebben het hier goed maar we willen graag verder met ons programma. Morgen zien we wel en jullie horen t wel wat t geworden is.