De nachttrein naar Bangkok en dan Pattaya PDF Afdrukken E-mail

3 en 4 dec Fietsen in Chiang Mai en de nachttrein naar Bangkok

Op 3 dec maakten we s-morgens nog even een prachtige fietstocht door Chiang Mai. We hadden een goede toerleider en ook zeer goede fietsen. Hij vertelde ons veel over de streek, hij liet ons een echt inlands huis zien en we brachten ook nog een bezoek aan een tehuis voor leprozen, die daar prachtig handwerk maakten. We hadden alles bij elkaar 35 km gefietst. Het was schitterend. Wij kregen meteen weer erg veel zin in een fietstocht door deze mooie landen met die lekkere temperatuur. Na het diner hadden we nog even een paar uur voor ons zelf en toen moesten we naar de trein.

Dat was ook weer een belevenis. 12 uur in een trein. We hadden een slaapcoupe. Om 21.00 uur ging de meute naar de restauratiewagen en daar werd nog gedanst op echte Hollandse muziek. Het stond er helemaal vol. Ik had maar geen bier meer gedronken want dan zou ik er s-nachts uit moeten en dat ging niet gemakkelijk. Ik lag boven in. In tegenstelling tot de meesten had ik erg goed geslapen. Om half 6 werden we gewekt en om half 7 waren we weer in Bangkok. Hier kregen we ontbijt in een restaurant en hebben we afscheid genomen van onze reisleider, Tanneke. Rozan gaat nog een paar dagen met ons mee.

Met de bus gingen we na het ontbijt naar Pattaya, waar we nu zijn.

We hebben er een prachtig hotel met een zwembad van 100 m lang. Heerlijk relaxen hier. Pattaya staat bekend om zijn nachtleven en omgebouwde jongens. We hebben er al diversen gezien, maar morgen gaan we het nog een beter bekijken.

Morgen gaan we ook eerst een excursie maken naar een eilandje met een prachtig strand waar we kunnen snorkelen.

Sommige deelnemers hebben de excursie al weer afgezegd om dat het hier bij ons hotel zo heerlijk is. Wij gaan wel snorkelen.