Het vertrek PDF Afdrukken E-mail

Het vertrek naar Bangkok gaat niet door!!

Voor de eerste keer gingen wij vanuit Best met de trein naar Schiphol. Dat ging prima. We stonden in 1 ½ uur in de vertrekhal van Schiphol en toen naar de balie van China Airlines. Al snel zagen we dat er paniek was en kregen we te horen dat ons vliegtuig vandaag niet meer vertrok. Oei. De band van het landingstoestel was bij de landing geklapt en had nogal wat schade aan het vliegtuig veroorzaakt. Er werd naarstig naar oplossingen voor alle passagiers gezocht. Sommige groepen gingen via Hong Kong, anderen vlogen naar Rome, maar de vakantiegangers van Fox, Stip en BBI bleven over. Die van Fox kregen het eerst te horen dat zij naar een hotel zouden gaan en dan morgenvroeg via Rome naar Bangkok. Wij kregen ditzelfde bericht maar dan wel 2 uur later. Een andere groep vloog vandaag nog via Londen naar Bangkok. We hadden al een lunchbon gehad. Om 17.00 uur waren we in het hotel van de Valk en daar kregen we een prima diner. Ik had op Schiphol nog drank gekocht, dus wij kwamen de avond wel door. Om 04.30 uur kregen we een fantastisch ontbijtbuffet met zalm, vers fruit, allerlei soorten brood etc etc en om 05.00 uur werden we weer naar Schiphol gebracht. Om 06.30 stegen we op naar Rome. We mochten businessclass zitten omdat we niet naast elkaar zaten. Dus voor ons een vipbehandeling, wel aangenaam. Daar zitten we nu op het vliegveld en om 13.15 uur vliegen we naar Bangkok. Helaas missen we dan 1 dag van onze vakantie maar we beschouwen het maar als een kleine, snelle wereldreis.

De reis naar Bangkok verliep zeer vlot. De vliegreis duurde ook ca. 10 uur. Ik heb het boek van Lien “Mannen die vrouwen haten” (maar dat geldt niet voor mij schreef Lien,) al voor meer dan de helft uit. Het is echt heel spannend. Mijn buurvrouw in het vliegtuig snapte niet dat ik maar kon blijven lezen. Om 6 uur Thaise tijd kwamen we in Bangkok aan en toen werden we naar het hotel gebracht. We logeren in het Tongtara hotel en kijken uit over de hele stad Bangkok met 12 miljoen inwoners. Om 10 uur zou ons programma beginnen.

Alleerst een boottocht over de rivier en kanalen die dwars door de stad lopen. We zien schitterende flats maar ook veel krotten. We zien ook krokodillen en varende winkeltjes. De longtailboten, waar wij ook mee varen, worden aangedreven door motoren uit vrachtwagens, echt een zonderlijk iets. We zien ook schitterende, bloeiende bomen en planten en bananenbomen. Hier groeit echt alles. De temperatuur is zeer aangenaam, rond de 30 graden.

We bezoeken ook nog een markt van specerijen, groenten en bloemen. Ongelooflijk dat dat allemaal verkocht kan worden.

Daarna maken we met de groep een fietstocht door een wijk van Bangkok. Overal zijn fietspaden door de wouden aangelegd en grote gedeelten gaan over het water. We zien markten, scholen, houten huizen en flats. De fiets van Ria kraakte behoorlijk. Ik had een aardige mountainbike. Eén man uit ons gezelschap schoot van de fietspad af en belandde in het water. Niet erg, dus wel lachen. We kregen ondertussen ook nog een heerlijk Thais buffet, te veel om op te noemen, maar het was erg goed.

Rond 17.00 uur waren we weer in het hotel. Vanavond nog een diner en dan gaan er nog 12 mensen naar een travestietenshow. Wij niet. Ik moet er zo ie zo al niets van hebben en ik denk dat we lekker op tijd naar bed gaan, want we hebben hier toch al een druk programma.

Nog even met moeder gebeld, die vandaag 88 wordt. Na het diner zijn we nog even de straat ingelopen. Wat een drukte en weer overal eten op het trottoir. Niet te geloven, dat dat allemaal verkocht wordt. Wel een ontzettende leuke sfeer hier.